Kaporta



KAPORTA


     Tüm araç toplayanların da bildiği gibi araç toplamada ilk kısım aracın üzerinde her şeyi söküp aracı kaportaya hazırlamaktır.Bu kısımda ben aracın yanında değildim fakat aracın kaportasının bitmiş halini görünce aracı almaya karar verdim. Az sonra resimleri ve dikkat etmeniz gereken yerleri aşağıda yazacağım.

1) Aracı toplarken cam diplerini kesinlikle saç ile yenileyin yoksa ileride su alma kaçınılmazdır.


2) Çamurluk içlerini saca ulaşana kadar kazıyın, ortada saç kalmazsa yeni sac bastırmaktan veya el işçiliği yaptırmaktan çekinmeyin, aracın ilk çürüyen yerlerinden biridir.



 3) Kapı altları ; kapı altları kazıdığınızda kurtarılabilecek durumdaysa ne mutlu size eğer değilse sac kaynatma veya komple kapı bulma veya bizim yaptığımız gibi komple kapı bastırma işlemi yaptırmanız gerekir. Biz sadece sürgülü kapıyı komple bastırdık, diğerlerine sac ekleme işlemiyle kurtardık :)




Tabi bir de sürgülü kapı ayarını daha bu haldeyken güzel yaptırmanız çok önemli, burada kaportacınızın marifetli elleri ve sabrı çok önemli :)


4) Taban Sacı ; tabi ki olmazsa olmazlardan biri de taban sacı değişimi, bu durumda mümkünse değiştirin taban sacını, onarımlar sizi ileride yorar. Bastırırken mümkün olduğu kadar aralıklı (dümdüz değil)bastırmak taban sacının dirayetini ve sürüş esnasındaki sesi minimize eder.


Maliyet ; 13.000 TL'ye aldığımız araç için 5.000 TL kaporta ve 1000 TL kapı ve taban sacı bastırma  ücreti ödedik. Şimdilik maliyetimiz 19.000 TL, bakalım ileride nelere ne kadar para vereceğiz :)




Yorumlar